Saturday, July 18, 2009

AKU : SEDIA BERUNDUR JIKA INI YANG TERBAIK

Aku yang memulakan, biarlah aku juga yang mengakhirinya kalau ini jalan yang terbaik... Mungkin posts aku kali ini agak pelik bunyinya, tetapi demi maruah dan menjaga hati pihak yang terlibat... biarlah aku yang mencari jalan penyelesaiannya....

Tidak siapa pun di dunia ini suka akan perpisahan, malah tidak siapa pun suka akan kekecewaan... Tapi, semua ini aku akui berpunca daripada sikap dan tindakan aku juga... Akulah punca dan penyebab semua ini... Kalau sekali dua tak apa...!!! Da
h masuk kali keempat dah, aku terus membuat kesilapan yang sama... Aku tahu, betapa hancur dan luluhnya hati orang yang terlibat...

Dalam hal ini, aku rasa aku amat kejam sekali kerana sanggup mempermainkan perasaan orang yang betul-betul sayang dan setia.... Entahlah, aku sendiri pun tak tahu apa yang aku buat sebenarnya... Aku juga tak tahu apa yang aku cari selama ini, hingga benar-benar menyentuh hatinya... Nak minta maaf, dah masuk kali ketiga dia maafkan aku... dan beri aku peluang... Masalahnya ini dah masuk kali keempat...!!!! Fuuhhhhh....!!!

Terus terang, aku akui aku yang silap...!!! Aku mintak maaf zahir dan batin (mcm klise jer)... Dan aku pun dah tunaikan apa yang dia nak aku buat.... Hanya dia yang tahu..!!! Harap dia berpuas hati dan sedia maafkan aku...

Seriously, hati aku juga semakin tawar dengan apa yang berlaku... Bukan bermaksud aku tidak menyayangi dan menyintai dirinya... Tapi aku kesal dengan apa yang berlaku hingga dia sekarang sudah hilang kepercayaan 100% kepada aku... Bukan itu sahaja, dia dah tak nak bercakap langsung dengan aku... Takper lah, mungkin cara ini buat dia selesa... aku ikutkan saja....

Hati aku masih padanya... Hati aku juga masih kuat untuk terus menyayangi dan mencintai dirinya... Walaupun selepas ini, jika aku tiada lagi dihatinya... aku tetap akur... semoga dia berpuas hati dan terbalas segala kesakitan, keperitan dan kepedihan yang dialami....

a
Aku sebenarnya nak minta maaf berpuluh-puluh kali pun dah tak guna, sebab dia tak akan mempercayai aku lagi.... Biarlah aku begini...!!! Biarlah aku yang menanggung balasan dan akibatnya.... Yang penting, aku telah buat apa yang dia nak... Walupun sebelum ini aku tak pernah ambil peduli, jika ada yang nak aku buat seperti mana yang dia mahukan.... Hanya dia yang tahu..!!!

Baiklah...., kalau begini jadinya biarlah aku saja yang mengundur diri... Jika dia masih sayangkan dan cintakan aku... pasti dia akan datang kepada aku juga suatu masa nanti.. Kalau ada tu adalah, kalau tak ada aku anggap dah tak ada rezeki.... Untuk aku pergi kepadanya lagi, tak mungkin.... sebab aku TERLALU MALU...!!!! sebab orang dah tak nak....!!!! Buat apa aku nak menyakitkan hatinya lagi, buat apa aku nak keruhkan lagi keadaan... Cukuplah maki-hamun dia pada aku... sedangkan aku tak pernah sekalipun berkasar dengan dia.. apatah lagi nak meninggikan suara...

Cukuplah... cukuplah... Aku harap selepas ini, dia akan tenang dan setenang-tenangnya tanpa aku yang mengganggu ketenangannya lagi....

Dan ini message terakhir dia smskan kepada aku tadi, kira-kira pukul 2.07pm yang membuatkan aku berfikir panjang dan menulis dalam blog ini;

Ok, juz xde mOod nk msg lg..
Arap paham...
Jgn reply...

KHAS UNTUKMU:
Tapi Bukan Aku (Kerispatih)
Jangan lagi kau sesali keputusanku
Ku tak ingin kau semakin kan terluka
Tak ingin ku paksakan cinta ini
Meski tiada sanggup untuk kau terima

Aku memang manusia paling berdosa
Khianati rasa demi keinginan semu
Lebih baik jangan mencintai aku
Dan semua hatiku
Karena takkan pernah kau temui
Cinta sejati

Berakhirlah sudah semua kisah ini
Dan jangan kau tangisi lagi
Sekalipun aku takkan pernah
Mencuba kembali padamu

Sejuta kata maaf terasa kan percuma
Sebab rasa ku tlah mati
Untuk menyadarinya
Semoga saja kan kau dapati
Hati yang tulus mencintaimu
Tapi bukan aku.....


mybachelorman.blogspot.com

No comments:

Post a Comment