Thursday, July 16, 2009

AKU : Bosan Plan Tak Menjadi


...Hmmm, hari ini aku rasakan antara hari yang paling membosankan...!!! Nampaknya apa yang aku plan bermula esok dan hujung minggu ni, tak tercapailah.... Dah ler aku apply cuti esok, kena cancel plak...!!! Bukannya senang nak dpt cuti, apatah lagi bila boss aku sejak dua menjak nih semakin meroyan... Ditambah lagi, semalam aku dapat khabar paling sedih... Makinlah aku sakit kepala....

Nak cakap susah, tak cakap pun susah... Takut ada pihak yang terasa hati... Tak tahu nak salahkan siapa, hmmmm.... Senang citer aku salahkan diri aku sendiri aaaaa.... Kalau esok tak jadi cuti, maknanya aku kena masuk opis lahh... Hmmm, aku buat aaa apa yang patut... Tapi hujung minggu plak, apa aku nak buat...!!!

Aku pun tak tahu aaaa, baik aku diamkan diri saja... Kadang-kadang kita lebih faham, bila dan macam mana nak jaga hati kita sendiri... Nak harapkan orang, belum tentu bleh selesaikan masalah atau apa yang kita rasa.....

Hmmm... mcm mana ekkk, nak release nih... Makin lama makin berat kepala aku memikirkannya... Pagi sampai tengahari ni saja, habis sekotak rokok 20 batang aku belasah... Sampai malam kang, mau 2 - 3 kotak nih..... Hmmmmmm

Tak apalah, biar aku settle sendiri kebosanan aku nih... Pandailah aku layan kang mcm mana.... Nak balik kg, rasa mcm tak sesuai buat masa nih... Hmmm, mana aku nak pergi nih....!!!! Frust aaaa sgt2...!!! Tengah dok bosan2 nih.... aku layanlah MP3 kat PC opis aku, tiba2 terbukak lagu lama dari Slam - Jalan Keindahan... Dengan tak sengaja, hati aku jadi redup dan terpanggil untuk meneliti setiap bait lagu ni... Best jugak...!!! Jom kongsi sama2...


JALAN KEINDAHAH
(Slam)

Adanya engkau disampingku
Hilanglah jarak dan waktu
Kekasih perjalanan ini
Terlalu mengasyikkan
Segala yang aku lihat
Bak memberi syafaat
Setiap kata pujian semata
Kepadamu jua
Tiap langkah ku meyakinkan
Akan kebenarannya
Sedarlah aku dari mimpi
Yang memesongkan realiti
Terleraikan sudah syak wasangka
Yang mengusut di hati
Sebelum ini ku lihat keegoaan
Yang bermaharajalela
Sebelum ini aku sangka
Keburukan semata
Rupanya itu hanya satu dugaan
Kita tak bisa lari dari kenyataan
Namun demikian sudah suratan
Terserlah kebenaran
Kepadamu kasih
Sebenarnya jalan keindahan


mybachelorman.blogspot.com

No comments:

Post a Comment