Wednesday, June 24, 2009

PORT DICKSON : Aku Kena Sunburn..!!!

Malam minggu lepas, (Sabtu - 20/06/09) adalah malam paling bosan aku rasakan... Tak tahu nak buat apa..!!! Tengok tv bosan, online pun bosan... Nak update blog nih ,dah x ada cerita pun... Lantas nak bagi cerita kat blog ni, aku pun terfikir kerja gila yang boleh buat waktu tu...

Kira-kira jam 2.30 pagi (dah masuk hari Ahad laaa - 21/06/09) aku ditemani member aku yang blur.. blur.. blur campur excited semacam jer... terus plan tanpa rancang apa2... ke PD... Tujuannya, mandi laut aaaaa... Tapi nak mandi ke benda, pagi2 buta nih....

Aku yang campur mengantuk dan pening2 lalat drive aaaa ke PD... Sebelum itu, sempat juga kami capai 2 - 3 helai baju... sket makanan ringan dan khemah... (Khemah lama yang masih aku simpan baik, semasa aku aktif camping zaman sekolah dulu... tanyalah Vee - dia tahu)..... Tujuannya bila sampai boleh pacak khemah kat mana-mana area pantai kat PD tu dan zzzzzzzzzz... sementara menunggu hari siang....

Jalan memang lengang habis, yeler awal pagi hari minggu namanya kannnn.. Lepas jer lalu tol Sg. Besi kami singgah KFC kat R&R tepi tu dan bungkus sket makanan sebab lapar gilerr...!!! Sambil drive aku bahamlah makanan tu.... Masuk tol Seremban/PD aku terus jer menghala ke highway PD... Kemudian, kawan aku tukar drive plak... Sebab mata aku dah nampak line putih kat tengah2 tuh jadi berdouble2 dahh.... Takut plak nanti, devider jalan tu aku sebatttt.... Yeler, member aku plak bukan main lena sejak senja tadi.... Inilah plak turn dia berjaga... Aku pun sebenarnya bukan bleh tido.... Saja nak rilex2....

Masuk jer ke area PD lepas highway, tetiba ada plak roadblock polis... Kawan aku yang tadi rancak sembang, tetiba muka jadi pucat lesi dan tak terkata apa2.... Baru aku teringat, dia tak der lesen... hehehehehe... (Aku pun pucat gakkkk..!!!).. Dia teruskan ajer drive... Alhamdullilah, nasib baik lepas... coolll...!!!

Kemudian, lepas ronda2 area PD dalam setengah jam kami cari port nak pasang khemah... Kami jumpa ler ramai orang berkhemah di satu kawasan tepi pantai... Tak tahu plak nama kawasan tu, sebab area pantai Telok Kemang atas lagi... Alah, dekat area Kem Rusa tempat tentera tranning tu.... dekat2 sket ngan area hotel Sri Malaysia... Sampai jer situ, parking kereta dan terus cari lokasi yang strategik... Ramai gak yang berkhemah kat situ dan tak reti2 tido.. walaupun jam dah nak masuk 5.00 pagi..

Aku dengan kepakaran yang ada, terus pasang khemah dengan masa kurang 5 minit... Dah biasa, zaman sekolah dulu... Hmmmm...bila bab pasang khemah nih... teringat plak aku kat cikgu sekolah dulu yang handle Kelab Kembara yang diberi nama KARISMA... Cikgu ni pun dah kembali ke Rahmatullah dua tahun lalu, akibat serangan jantung... Sayang betul aku kat Cikgu ni kerana dia baik sgt2.... My ABAH dan My MAK pun kenal Cikgu nih.... Dia ler yang kenalkan aku benda2 camping nih... Panjat gunung, naik gunung dan mcm2 lagi.... AL-FATEHAH buat Cikgu Abdul Aziz bin Abdul Rahman... (iskk..iskk..iskk..)

Dah pasang khemah kami pun....zzzzzzzzz.... Sedar2 dah pagi dalam kul 9.... Bangkit tido dan kemas khemah.. Kemudian kami beredar ke area Telok Kemang dan cari breakfest... dengan muka tak cuci dan tak mandi, heheheeh..... Lepas dah parking kereta elok2... apalagi kami pun... busshhhhhhhhh !!!!! Berkubang di Telok Kemang.....

Lama gak mandi, sampai kena sunburn terukkk.... wakakakaakaa... Lepas lunch dalam kul 2.00 petang, kami balik KL dan rehat...!!!! Penat dan badan rasa perit2 sebab sunburn... but kami happy giler..... Akhirnya weekend kami, menjadi menarik dengan perancangan giler kami.... Sampai sekarang rasa perit akibat sunburn tu masih ada lagi.... wakakakaka.. padan muka..!!!

...on the way ke PD, rokok jer ler teman sepanjang perjalanan...

...highway yang lengang antara Seremban - PD...

... Pantai Telok Kemang (around 11.00 am), pengunjung pun tak berapa ramai...

...bedal rambutan, mahal gak seikat RM6.00...

... tolong...!!! aku tak mau diganggu.. wakakakaka...

... ok tak ???...

...tak ok, ko kata ???...

...ok, ok.. tak per ???...

... ader aku kisah !!!...

...ready back to KL, padahal satu muka dan badan dah kena sunburn.. wakakakaka...

(mybachelorman.blogspot.com)

1 comment:

  1. Ayie, ko bukan aktif camping je..selagi ade aktiviti sekolah semua ko sebat..balik2 muka ko kan..klu x, xkan ko jadi head prefect dulu..aku mmg tabik spring kat ko..ko one of my best friend yang hebat dr zaman sek smpi skrg..go go chayok!!
    Sedih kan cikgu aziz pergi tanpa diduga..arwah cikgu Aziz la yang plg best sekali ms kita gila2 dulu!!

    ReplyDelete