Tuesday, June 23, 2009

HATI : Kembali Merah !!!

Setiap insan di muka bumi ini, telah diciptakan oleh Tuhan dengan seribu kelebihan dan kesempurnaan... Bermula daripada bentuk fizikal secara luarannya sehinggalah kepada soal naluri, hati dan perasaan, akal fikiran dan nafsu... Kesempurnaan manusia sebenarnya boleh aku tafsirkan; terletak daripada sudut dalaman ini yang akan mencerminkan segala kelebihan luarannya...

Tetapi sebaliknya berlaku di mana kebanyakan manusia, menilai kesempurnaan tadi secara luaran dahulu tanpa banyak mengambil kira soal-soal dalaman tadi... Mungkinlah nafsu memainkan peranannya.... Walaupun pandangan ini mungkin salah, aku sekadar mengambil pengajaran daripada beberapa kesilapan lalu...

Mungkin coretan ini bukan satu hujah ilmiah yang boleh dijadikan sebagai bahan panduan atau pedoman mana-mana pihak... Sebaliknya, hanya sekadar cerita hati aku sendiri yang mungkin pernah melalui saat-saat manis dan indah... atau merasai pengalaman lampau yang getir menyebabkan aku banyak memikirkan itu dan ini...

Hati (perasaan) adalah antara anugerah Tuhan paling berharga buat manusia selain akal fikiran... Tanpa hati, manusia tidak boleh merasai sesuatu kenikmatan dalaman yang sangat berhubung kiat dengan soal akal dan fikiran... Boleh dikatakan, manusia yang tidak mempunyai hati bukanlah manusia yang sempurna... Bukannya tidak mempunyai hati perut, itu lain maknanya...

Maksud aku, menilai kualiti diri menerusi perasaan masing-masing... Melalui hati juga, kita akan dapat merasai apa itu kesedihan, kegembiraan, ketakutan dan pelbagai rasa dalam hati yang sukar dibaca oleh sesiapa... Apa yang boleh digambarkan hanya melalui tingkah laku atau perbuatan, air muka mahupun perkataan yang keluar daripada mulut masing-masing....

Sebenarnya, hati aku ini telah "dimiliki"... Agak sentimental, tetapi aku sekadar meluahkan apa yang tergumpal lama di dalam hati aku sendiri.. Sudah lebih dua bulan perjalanan hati aku ini begitu berdegup kencang, setelah dipanah tajam oleh cinta"si dia"... Bagi aku cukup istimewa dengan apa yang telah dan sedang aku rasai dan lalui ketika ini... Hehehehehe
Memang aku rasakan ketika ini cukup bahagia sekali... Apa sahaja yang aku lalukan, demi diri aku sendiri dan "si dia"... Banyak yang kami mula kongsikan bersama... Daripada sudut hati dan perasaan sehinggalah kepada perancangan masa depan... Aku pun tak tahu, sejauh ini hubungan kami dalam melayari kehidupan bersama... Mungkin juga ada hikmahnya dengan apa yang berlaku terhadap diri aku sebelum ini...

Seronok juga nak berkongsi kegembiraan yang aku rasai sekarang bersama teman-teman dan sesiapa sahaja yang melayari blog ini... Sekurang-sekurangnya boleh jugak minta pandangan kepada sesiapa saja yang sudi berkongsi kenangan... Semoga perjalanan ini akan lebih bermakna dalam hidup aku dan juga hidup "si dia"... Harap-harap dia juga gembira, apabila membaca blog ini dan tahu akan segala perasaan aku terhadapnya... Sesungguhnya, aku amat menyayangi "si dia"... I LOVE U so much...!!!!

Perjalanan ini adalah kisah aku dan kamu... Kisah hidup yang menanti kedamaian hati... Antara dua hati kita yang sudah menjadi satu... Untuk mengharung lorong terjah yang penuh berliku..

Bolehkah aku terus menghiasi hatimu... Dan kamu mendampingi hati ini sebagai seri indahnya... Menjadikan hati kita berdua hati yang suci... Tanpa sebarang titik gelap hitam yang melemahkan rasa hati... Antara aku dan kamu...

Kata hati mahukan bahagia selamanya... Gerak hati melalui saat-saat indah hidup kita berdua... Isi hati hanya aku dan kami sahaja yang tahu...

Aku amat menyayangi kamu...

(mybachelorman.blogspot.com)

3 comments:

  1. hatimu telah dipanah tajam oleh cinta si dia???
    siapa si dia yang bertuah yang dapat menambat hatimu itu??

    ReplyDelete
  2. ayooo... dah ada bf skrang... meletupp
    but im not waiting for this kind of story..
    da tunggu cerita satu lagi..
    hehhe
    wheyn you will have a babby...
    tell me when you ready to become a father...
    wishing you all the best.. n alwys in love..
    tq for the birthday wish last time...

    ReplyDelete