Monday, August 16, 2010

DADAH OH DADAH... !!!

KUALA TERENGGANU 16 Ogos (Berita Harian) : “Sayu hati melihat dua cucu yang tidak berdosa menjadi mangsa kekejaman bapa mereka sendiri apabila disimbah cuka getah. Semuanya akibat mengikut nafsu marah,” kata Minah Omar, 56, yang turut cedera disimbah cuka getah oleh menantunya dalam kejadian amuk di rumahnya di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu di sini, awal pagi semalam.

Minah berkata, ketika kejadian, mereka sekeluarga sedang lena tidur, sebelum menantunya yang kini dalam proses bercerai dengan anak perempuannya dan tinggal berasingan, datang ke rumahnya kira-kira jam 1.30 pagi.

“Tiba-tiba saya dikejutkan dengan bunyi bising dan teriakan meminta tolong daripada anak perempuan saya yang tidur di bilik bersebelahan.

“Saya terus bergegas ke bilik itu dan terkejut melihat anak saya sedang bergelut dengan suaminya, manakala dua cucu saya menggelupur di lantai akibat terkena cuka getah.

“Saya nampak menantu saya melumurkan cecair itu ke badan isterinya. Saya cuba menghalang, tetapi tidak berdaya. Saya kemudian turut disimbah dengan cuka getah itu, tetapi mujur hanya terkena sedikit pada mata kiri saya,” katanya kepada pemberita di sini, semalam.

Dalam kejadian jam 1.45 pagi itu, anak suspek, Nurul Dahyatul Fazlinda Mat Haizan, 8, melecur pada muka dan badan manakala isterinya, Che Ku Zaimah Che Ku Awang, 28, melecur belakang badan dan sebahagian lehernya. Seorang lagi anak suspek, Muhammad Irfan Firdaus, 2, melecur pada muka dan badan.

Minah berkata, dua lagi cucunya masing-masing berusia 10 dan tujuh tahun tidak cedera kerana sempat bersembunyi sebelum melarikan diri apabila menyedari kejadian itu.

“Melihat keadaan tidak terkawal, saya menjerit sekuat hati meminta tolong daripada anak lelaki yang tinggal di rumah bersebelahan,” katanya.

Minah berkata, mendengar jeritannya itu, menantunya segera melarikan diri, manakala anak dan dua cucunya yang melecur berlari ke bilik air untuk membersihkan diri, sebelum menyedari cecair itu adalah cuka getah.

“Kami berempat kemudian dikejarkan ke Hospital Hulu Terengganu dengan bantuan jiran kira-kira jam 2 pagi sebelum dirujuk ke Hospital Sultanah Nur Zahirah (HSNZ) kerana kecederaan dialami agak serius.

“Selepas mendapat rawatan, saya dibenarkan keluar daripada hospital, sementara dua cucu dan anak saya yang parah masih dirawat di HSNZ,” katanya.

CHE KU ZAIMAH  terlantar di HSNZ apabila terkena simbahan cuka getah oleh suaminya yang mengamuk  di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu, semalam.
CHE KU ZAIMAH terlantar di HSNZ apabila terkena simbahan cuka getah oleh suaminya yang mengamuk di Kampung Sekayu, Hulu Terengganu, semalam.

[[ APA KATA MY|BACHELOMAN : Kalau sudah hilang pertimbangan, minda tidak mampu dikawal oleh iman ditambah nafsu yang meraja diri dan inilah akibatnya. Puncanya, tidak mendapat apa yang dihajati semata-mata mahu melampiaskan ketagihan dadah. Ahli keluarga menjadi mangsa... Pelik, pelik, pelik !!! tapi benar. Kalau hendak bercakap dek penangan dadah, malas untuk diungkapkan. Dari dahulu sampai sekarang, macam-macam kejadian berlaku kerana kebuasan si penagih. Kalau sudah ada hati nak berkahwin dan beranak-pinak, tak perlulah membaham lagi barang-barang keparat tu. Bila dah naik hantu, anak isteri juga yang menjadi mangsa. Hmmm... memalukan rakyat Malaysia. Fikir-fikirkan... Teringat dialog dalam cerita Seniman Bujang Lapok; scene seorang isteri mengamuk bila si suami berkahwin lagi. "Kau ni patut mampus ditembak dengan senapang gajah...!!!" Bukan setakat penagih jer, yang dok menjual dan mengedar tu pun patut ditembak dengan SENAPANG GAJAH. Si bapa durjana ni plak, cuba dihukum dengan sewajarnya dengan disimbah menggunakan cuka getah (asid) satu badan, biar dia rasa apa yang anak-anak dia rasa.. kemudian barulah dihukum gantung sampai mati... Pasal isu mengamuk ni, teringat kes amuk Jaafar Patola yang mengorbankan 6 nyawa di Kampung Parit Stan, Benut Pontian Johor berpuluh tahun lalu... dekat jer dengan rumah keluarga di kampung.. Masa tu kecik lagi.... Ngeri..!!! ]]

No comments:

Post a Comment